Новини Вільнянської ОДПІ за 06.08.2015

Новації в системі електронного адміністрування ПДВ

Верховна Рада ухвалила, а Президент підписав Закон від 16.07.2015 N 643-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість”, яким внесено зміни до Податкового кодексу щодо удосконалення адміністрування ПДВ.
Зокрема, визначено, що розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу – платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов’язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.
Розрахунки коригування, складені платником податку до податкових накладних, що не видаються отримувачу, що складені до 1 лютого 2015 року, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації в ЄРПН таким платником податку.
Крім цього, передбачено, що податкові накладні, отримані з ЄРПН, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Законом також установлено, що на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ не поширюється дія Закону “Про виконавче провадження”, зокрема на кошти, що перебувають на таких рахунках, не може бути:
накладено арешт;
звернено стягнення.
Вимоги, сформовані відповідно до Закону “Про виконавче провадження” до набрання чинності цим Законом щодо коштів, які перебувають на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ, вважаються анульованими.
Протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності цим Законом підлягає зняттю органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, арешт з коштів, що перебувають на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ, на які були сформовані вимоги відповідно до Закону “Про виконавче провадження”.
Закон набрав чинності 29 липня 2015 року у зв’язку з його опублікуванням у газеті “Голос України” від 29.07.2015 N 135, за винятком окремих положень, які набирають чинності з 1 серпня 2015 року.

Електронне адміністрування ПДВ

Згідно листа ДФС від 14.07.2015 N 25450/7/99-99-19-03-01-17 “Щодо системи електронного адміністрування податку на додану вартість” визначено, що з 00 год. 00 хв. 1 липня 2015 року закінчився перехідний період (тестовий режим) системи електронного адміністрування ПДВ і така система запрацювала в звичайному режимі.З вказаної дати реєстрація податкових накладних в ЄРПН здійснюється виключно на суму податку, обраховану за формулою, визначеною п. 200 1.3 ст. 200 1 Податкового кодексу (далі – реєстраційна сума).Таким чином, з 1 липня 2015 року при реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в ЄРПН відбувається перевірка наявності у платника, який здійснює таку реєстрацію, достатньої реєстраційної суми. Тобто для отримання можливості зареєструвати в ЄРПН податкову накладну або розрахунок коригування реєстраційна сума платника податку повинна бути більшою або дорівнювати сумі ПДВ, зазначеній у вказаних документах.Якщо така реєстраційна сума є меншою, ніж сума ПДВ, зазначена у податковій накладній або розрахунку коригування, у реєстрації вказаних податкової накладної або розрахунку коригування буде відмовлено.

Про застосування РРО фізичними особами-підприємцями, які є платниками єдиного податку

Верховна Рада ухвалила, а Президент підписав Закон від 01.07.2015 N 569-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій”, яким вносяться зміни до Податкового кодексу та деяких законів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.Зокрема, Законом встановлено, що реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку:першої групи;другої і третьої груп (ФОП) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку. Закон набрав чинності 23 липня 2015 року у зв’язку з його опублікуванням у газеті “Голос України” від 23.07.2015 N 131.

Скасовано норму щодо зберігання в КОРО фіскальних звітних чеків

23 липня 2015 року набув чинності Закон України від 01.07.2015 р. № 569, згідно якого виключено норму щодо обов’язкового зберігання в Книгах обліку розрахункових операцій (КОРО) фіскальних звітних чеків суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг через реєстратори розрахункових операцій (РРО).Раніше було передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в КОРО.Зазначена норма передбачена Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в “Голосі України” №131 і від 23.07.2015).

Орендна плата за землю може перевищувати 12% нормативно грошової оцінки

Верховна Рада ухвалила, а Президент підписав Закон від 30.06.2015 N 557-VIII “Про внесення зміни до статті 288 Податкового кодексу України щодо граничного розміру орендної плати”, яким вносяться зміни до Податкового кодексу щодо граничного розміру орендної плати.Законом передбачено, що річна сума платежу за оренду земельних ділянок державної та комунальної власності може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.Закон набирає чинності з 24 липня 2015 року у зв’язку з його опублікуванням у газеті “Голос України” від 23.07.2015 N 131.

Платникам ПДВ на спецрежимі відкриті додаткові рахунки в системі електронного адміністрування

Казначейством України 29 липня 2015 року платникам – сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування ПДВ, додатково відкриті рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Податком на доходи фізичних осіб та військовим збором оподатковується нецільова матеріальна допомога, яка у 2015 році перевищує 1710 грн

У разі якщо працедавець надає окремим працівникам матеріальну допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами без встановлення цілей або напрямів її витрачення та носить разовий характер, то сума такої допомоги є нецільовою благодійною допомогою.
Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового Кодексу України, встановленого на 1 січня такого року (у 2015 році – 1710 гривень).
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовим збором, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015 році не перевищує – 1710 грн., а в частині її перевищення є об’єктом оподаткування ПДФО і військовим збором на загальних підставах.
Отже до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015 році не перевищує – 1710 грн., а в частині її перевищення є об’єктом оподаткування ПДФО і військовим збором на загальних підставах.

Зазначені норми визначені пп. 170.7.3 ст. 170, пп. 1.2 п. 16-1 підр. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України.

Про подання податкової звітності з податку на прибуток за півріччя 2015 року
Державна фіскальна служба України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомляє таке.
Законом від 28 грудня 2014 року №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон) викладено розділ ІІІ «Податок на прибуток підприємств» Податкового кодексу України в новій редакції та передбачено розраховувати об’єкт оподаткування податком на прибуток на підставі даних бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності, на різниці, які збільшують або зменшують фінансовий результат до оподаткування, відповідно до положень Кодексу.
Пунктом 57.1 ст.57 Кодексу встановлено обов’язок подання платником податку на прибуток, який за підсумками минулого звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов’язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у наступному році, а за підсумками першого кварталу отримує прибуток, податкової декларації за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов’язань.
Податкова декларація з податку на прибуток подається контролюючому органу, в якому платник перебуває на обліку за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу та півріччю – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п.49.18 ст.49 Кодексу).
З метою дотримання вимог Закону Державною фіскальною службою України розроблено проект уніфікованої форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – проект декларації) (розміщено на офіційному веб-порталі (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» підрозділу «Регуляторна політика» розділу «Діяльність»), в якій зменшено кількість додатків та передбачено наявність додатка РІ, в якому згруповані різниці, на які збільшується або зменшується фінансовий результат до оподаткування.
Слід врахувати, що на сьогодні чинними є форми таких податкових декларацій:
з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 872;
з податку на прибуток банків, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 06.02.2014 № 121;
з податку на доходи (прибуток) страховика, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 № 84;
розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.06.2013 № 610.
Також відповідно до п. 46.4 ст.46 Кодексу якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена контролюючим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації.
Для забезпечення реалізації положень Кодексу до затвердження нової форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств рекомендуємо платникам відображати об’єкти оподаткування та податкові зобов’язання з податку на прибуток за звітний період – півріччя 2015 року – у зазначених вище чинних деклараціях.
При цьому для визначення суми об’єкта оподаткування та податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств за новими правилами рекомендуємо використовувати проект декларації, розміщеної на веб-порталі ДФС, та подавати його разом із діючими деклараціями у вигляді доповнення до таких декларацій.
Відповідні роз’яснення надано у листі ДФС України від 29.07.2015 № 27719/7/99-99-19-02-01-17 «Про подання податкової звітності з податку на прибуток за півріччя 2015 року».

План заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України № 643-VІІІ з удосконалення СЕА
Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» №643-VIII набрав чинності 29 липня.
План заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України № 643-VІІІ з удосконалення СЕА передбачає:
І. Відкриття додаткових електронних рахунків для сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим оподаткування ПДВ.
Для забезпечення виконання п.2001.2 ст.2001 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Казначейством України платникам – сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування ПДВ відповідно до статті 209 ПКУ, додатково відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
У день відкриття таких електронних рахунків Казначейство України направляє до ДФС повідомлення про відкриття рахунку відповідно до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міндоходів від 26.12.2013 №853, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2014 за №121/24898.
Після взяття рахунку на облік ДФС надсилає електронне повідомлення (J3001001) платнику податку щодо реквізитів його додаткового електронного рахунку, відкритого в системі електронного адміністрування ПДВ.
ІІ. Призупинення роботи Єдиного вікна подання електронної звітності
2 серпня 2015 року операційний день триватиме з 0 до 23-ї години, враховуючи положення Постанови КМУ від 29.12.2010 №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», тобто, о 23 годині 00 хвилин буде призупинено роботу Єдиного вікна подання електронної звітності в частині реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування та прийняття податкової звітності для проведення технічних робіт.
ІІІ. Обнулення показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), для зареєстрованих платників податку.
З 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) ДФС буде проведено обнулення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ΣНакл), сформовану відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, та значення усіх її складових, визначених ПКУ, крім показників Σ НаклОтр,, Σ Митн та Σ НаклВид,, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року.
Протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643) сума ΣНакл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:
суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/ 4 квартали (Σовердрафт);
суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ станом на 01.07.2015 (ΣПерепл);
суму від’ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов’язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов’язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року.
На кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом №643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ΣНакл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX “Перехідні положення” ПКУ враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 ПКУ.
ІV. Переведення роботи системи електронного адміністрування ПДВ в штатний режим.
Починаючи з 04.08.2015 реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою ΣНакл.
До 20 серпня 2015 року платникам податку, що застосовують звітний податковий період квартал, сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ΣНакл), буде збільшена на суму від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за ІІ квартал 2015 року.

Формування плану-графіку перевірок
Порядок формування плану-графіку проведення планових документальних перевірок платників податків, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524 (зареєстровано у Мінюсті 24.06.2015 за №751/27196), визначає структуру плану-графіку, критерії відбору платників податків та порядок їх відбору.
Окрема увага приділяється критеріям відбору до плану-графіку:
банківських та небанківських фінансових установ;
постійних представництв та представництв нерезидентів;
самозайнятих осіб.
Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний.
Порядок розміщено на веб-порталі ДФС
Підставою для припинення сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток платником, який перейшов на спрощену систему оподаткування, є реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку

У січні – грудні 2015 року та січні – травні 2016 року платники зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України у редакції, що діяла до 01 січня 2015 року. При цьому сума щомісячних авансових внесків за березень – травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за 2014 звітний (податковий) рік. Такі норми встановлено пунктом 9 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування (обрання третьої групи платника єдиного податку) шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року (п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України).
У разі відсутності визначених цим Кодексом підстав для відмови у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку контролюючий орган зобов’язаний протягом двох робочих днів від дати надходження заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування зареєструвати таку особу платником єдиного податку (п. 299.3 ст. 299 Податкового кодексу України).
Що стосується переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи, то сільськогосподарські товаровиробники – юридичні особи не пізніше 20 лютого поточного року подають до контролюючих органів документи, визначені у п.п 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України.
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 Податкового кодексу України).
Отже, підставою для припинення сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток платником, який перейшов на спрощену систему оподаткування, є реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Про порядок повернення на поточний банківський рахунок помилково та/або надміру перерахованих коштів на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ
Якщо на дату подання податкової декларації з ПДВ (далі – декларація) сума коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню, зокрема, на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку. Такі норми встановлено підпунктом «б» п. 200 прим.1. 6 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 10 розд. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.10.2014 за № 1267/26044, із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 966), заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету, є додатком 4 до декларації (далі – Заява).
Додатки 2, 3, 4 подаються лише до декларації 0110 (п. 11 розд. Х Порядку № 966).
Згідно з п. 21 прим.1 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569, для відповідного перерахування коштів ДФС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та індивідуальний податковий номер, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника податку, та реквізити такого рахунка (у разі подання платником податку Заяви).
Казначейство на підставі зазначеного реєстру протягом п’яти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов’язань, здійснює відповідне перерахування.

Допущені помилки у Звіті про суми податкових пільг слід виправляти у черговому такому звіті у межах року
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 (далі – Порядок № 1233).
Відповідно до п. 1 Порядку № 1233 цей Порядок є обов’язковим для виконання суб’єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг.
Пунктом 3 Порядку № 1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб’єктом господарювання за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.
Форма Звіту про суми податкових пільг визначена додатком до Порядку № 1233.
Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затверджений наказом ДПА України від 29.03.2011 № 167.
Враховуючи те, що формою Звіту про суми податкових пільг, а також Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, не передбачено механізм подання уточненого звіту, а також враховуючи те, що зазначений звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому Звіті про суми податкових пільг у межах року При цьому, виправлення помилок у Звіті про суми податкових пільг не призводить до нарахування штрафних санкцій.

Про перелік сум, що не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку
При застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи, визначеного статтею 292 Податкового кодексу України, не включаються:
1) суми податку на додану вартість;
2) суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку;
3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;
4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм;
5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;
6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств;
7) суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України;
8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;
9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;
10) дивіденди, отримані платником єдиного податку – юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному Податковим кодексом України.
Такі законодавчі норми передбачено пунктом 292.11 статті 292 Податкового кодексу України.

Щодо заповнення платниками податків окремих реквізитів платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість
Відповідно до пункту 2 статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.
Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.
У зв’язку із надходженням численних звернень платників податків щодо заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість повідомляємо, що:
у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;
у полі «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;
у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;
у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.
Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України №22 від 21.01.2004 (із змінами).
У Запорізькій області сплачено понад 3,6 мільярда гривень податків

За січень-липень поточного року у Запорізькому регіоні платники податків сплатили до бюджетів усіх рівнів 3 мільярди 636,5 мільйона гривень (без показників Спеціалізованої ДПІ з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі). Із цієї суми 1,6 мільярда гривень – це надходження до державного бюджету, що вдвічі перевищує сплату в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, що на 545 мільйонів гривень або на 51 відсоток перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Найбільші суми надійшли з податку на додану вартість – понад півмільярда гривень. Це на 134 мільйона гривень або на 31 відсоток більше, ніж за 7 місяців 2014 року. Податку на прибуток підприємств перераховано 329 мільйонів гривень що на 119 мільйонів гривень або на 56 відсотків більше за минулорічні показники. Окрім цього, по податку та збору на доходи фізичних осіб – півмільярда гривень, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб – понад 350 мільйонів гривень, податку на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів – 45 мільйонів гривень, військовому збору – 142 мільйони гривень. Рентної плати за користування надрами надійшло майже 70 мільйонів гривень, рентної плати за спеціальне використання води – близько 50 мільйонів гривень.– До місцевих бюджетів платники податків спрямували більше 2 мільярдів гривень, що на 517 мільйонів гривень або на 34 відсотки більше, ніж торік, Рівень плану, затвердженого сесіями місцевих рад, перевищено на 17 відсотків. Найбільші суми у період січень-липень цього року надійшли від податку на доходи фізичних осіб, а це – понад мільярда гривень. Це на 10 відсотків більше за від запланованих показників місцевих рад. Від плати за землю до бюджету перераховано майже 350 мільйонів гривень, що також на 10 відсотків більше від плану органів місцевого самоврядування Запорізької області, – зазначив начальник Головного управління ДФС у Запорізькій області Олексій Кавилін. Від суб’єктів малого і середнього підприємництва з єдиного податку надійшло понад 200 мільйонів гривень. Ці показники майже на третину перевищують заплановані місцевими радами.Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів перераховано майже 190 мільйонів гривень, що майже вполовину (47,6 відсотка) більше від планів органів місцевого самоврядування.Крім цього, до місцевих бюджетів було направлено майже 50 мільйонів гривень рентної плати за спеціальне використання води.Фактичні надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, складають більш ніж 14 мільйонів гривень. При цьому доведені показники забезпечені на 107 відсотків.

Від запорізької нерухомості місцеві бюджети отримали понад 14 мільйонів гривень

За січень-липень поточного року запорізькі платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплатили до місцевих бюджетів 14 мільйонів 244 тисячі гривень. Це на 940 тисяч гривень або на 7 відсотків більше за очікувані показники. Про це повідомила перший заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Олена Фоменко.По Запорізькій області подано 4230 декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до яких річна сума податку складає майже 35 мільйонів гривень.Кількість платників по Запорізькій області (фізичних осіб) станом на кінець червня майже тисяча, що на третину більше в порівнянні з попереднім роком. Кількість об’єктів, які підлягають оподаткуванню, збільшилась майже на 630 об’єктів.– Відповідно до вимог Податкового кодексу України до 30 червня цього року по Запорізькій області громадянам, які мають у своєму володінні житло, що підлягає оподаткуванню, направлено понад 1340 податкових-повідомлень рішень про сплату податку на нерухомість. При цьому вручено особисто платникам майже 1100 рішень та ще 250 – надіслано поштою. Сума податкових зобов’язань, яку вони повинні сплатити до кінця серпня 2015 року, складає майже 950 тисяч гривень, – зазначила Олена Фоменко.У 2015 році очікується збільшення надходжень на 314 тисяч гривень у порівнянні з минулим роком за рахунок залучення до оподаткування фізичних осіб, які використовують житлові приміщення для здійснення підприємницької діяльності. До кінця поточного року очікуються надходження в сумі понад півмільйона гривень.Нагадаємо, податок на нерухомість з нежитлових об’єктів фізичні особи та фізичні особи – підприємці будуть сплачувати у 2016 році.Пунктом 266.1 статтею 266 Податкового кодексу України визначено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.На відміну від платників – фізичних осіб, платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року та подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Завдяки запорізьким оперативниками відшкодовано державі понад 10 млн. гривень

З початку року за матеріалами оперативних співробітників обліковано 74 кримінальних провадження, у т.ч. 37 – за ухилення від сплати податків (ст. 212 КК України). Із загальної кількості викритих співробітниками оперативних підрозділів злочинів 60 або 81% належать до категорії тяжких та особливо тяжких.За закінченими кримінальними провадженнями, розпочатих за матеріалами оперативних співробітників, порушники відшкодували понад 10 мільйонів гривень завданих державі збитків. Співробітники оперативного управління ліквідували діяльність 2 “конвертаційних центрів”, загальний обіг “проконвертованих” коштів по яким склав близько 300 млн. грн., а ймовірні втрати бюджету склали 60 млн. гривень. У сфері протидії розкраданню бюджетних коштів та їх легалізації розпочато 14 кримінальних проваджень, у т.ч. 2 – за легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (ст. 209 КК України).По фактах попередження незаконних заявок до відшкодування ПДВ з бюджету обліковано 7 кримінальних проваджень. Загальна сума ПДВ, яка перебуває під кримінальним провадженням, складає 4,3 млн. гривень.У результаті проведення заходів, спрямованих на протидію кримінальним правопорушенням у митній сфері, за матеріалами оперативних співробітників обліковано 9 кримінальних проваджень, у т.ч. 5 – за ст.212 КК України (ухилення від сплати податків).

Оперативні міліціонери із незаконного обігу вилучили товарно-матеріальних цінностей майже на 30 млн. гривень

У результаті посилення роботи з протидії незаконному обігу підакцизних товарів в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за матеріалами оперативних співробітників з початку року обліковано 13 кримінальних проваджень за ст.204 КК України (незаконне виготовлення та зберігання підакцизних товарів). Також припинено діяльність 2 “підпільних” цехів з виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв, перекрито канал постачання незаконно виготовлених алкогольних напоїв із зони проведення АТО. Згідно із судовими рішеннями конфісковано підакцизних товарів на суму 2,5 млн. грн. та знищено партію контрабандних тютюнових виробів у кількості 142 тис. пачок.Всього за результатами роботи за січень-липень 2015 року із незаконного обігу вилучено товарно-матеріальних цінностей підакцизної групи на суму 29,8 млн. гривень.
Запорізька податкова міліція викрила підприємство, яке займалося незаконним виробництвом та реалізацією палива

У Запорізькій області працівники податкової міліції у ході операцій “Акциз-2015” і “Нафтопродукт-2015” виявили незаконне виробництво та збут паливно-мастильних матеріалів, яке здійснювало одне з підприємств обласного центру.Як повідомив перший заступник начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Дмитро Кучеров, у рамках кримінального провадження проведені обшуки виробничих та офісних приміщень зазначеного підприємства.У результаті виявлено та вилучено: понад 300 тонн паливно-мастильних матеріалів, близько 3 тонн високооктанових домішок, чорнову бухгалтерію, близько 300 тисяч гривень неврахованої готівки, магнітні носії інформації, печатки контрагентів, касові апарати та касові стрічки до них.Під час проведення досудового слідства встановлено, що паливо і компоненти для його виробництва закуповувалися за готівку. На території нафтобази, розташованої на околиці Запоріжжя, низькооктановий бензин змішувався з високооктановими домішками, після чого реалізовувався через мережу власних АЗС також за готівковий розрахунок. – Гроші, отримані від реалізації палива, ніде не враховувалися, податки з них, відповідно, не сплачувалися. Ухилення від податків стало можливим через придбання підприємством двох касових апаратів під одним фіскальним номером. Один з них був зареєстрований у податковій інспекції, а другий – для внутрішнього обліку (незареєстрований), через який і проходила практично вся готівка і вибивалися касові чеки. Якщо покупець просив видати чек, то його видавали з незареєстрованого касового апарату, тим самим створювалася видимість легальності роботи АЗС, – зазначив Дмитро Кучеров..Досудовим розслідуванням встановлено, що зразки палива, яке реалізується підприємством не відповідає вимогам ДСТУ.На даний час проводиться подальша перевірка щодо встановлення завданих державі збитків від реалізації незаконно виготовлених паливно-мастильних матеріалів.

Підприємці перерахували до скарбниці понад 270 мільйонів гривень за оформлення митного авіавантажу

За перше півріччя поточного року відділом митного оформлення №2 митного поста “Запоріжжя-аеропорт” Запорізької митниці ДФС було оформлено майже 1200 декларацій, близько 800 з яких у режимі імпорт та 400 – у режимі експорт. Про це повідомив начальник митного поста “Запоріжжя-аеропорт” Запорізької митниці ДФС Денис Грищенко.До державного бюджету України сплачено більше 270 мільйонів гривень митних платежів, що вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року.Керівник митного поста підкреслив, що 100-відсоткове оформлення митних декларацій відбулося через мережу Інтернет.Основним напрямком роботи відділу є митне оформлення вантажів таких підприємств, як: АТ “Мотор Січ”, ДП “Івченко-Прогрес”, КП “Іскра” та інших.Нагадаємо, що відділ митного оформлення №2 розташований за адресою: м. Запоріжжя, вул. Копьонкіна, 54.
У Запоріжжі митники затримали громадян, які намагалися незаконно вивезти до Росії культурні цінності

З початку року під час здійснення митного контролю пасажирів та їх багажу було зафіксовано 2 факти переміщення через митний кордон предметів, на які потрібен дозвіл Державної служби контролю за переміщенням культурних цінностей, попередньою вартістю 5 тисяч гривень. В одному з випадків громадянин Російської Федерації, який відлітав на авіарейсом “Запоріжжя-Внуково”, формою проходження митного контролю обрав зелений коридор та не задекларував за установленою законом формою наявний у нього самовар жовтого кольору, орієнтовно 1908 року випуску. Його попередня вартість складає 4,5 тисячі гривень.Окрім цього, фахівці Запорізької митниці ДФС вилучили старовинну Біблію 1900 року видавництва. Книга, попередня вартість якої 500 гривень, була виявлена під час проходження коридору спрощеного митного контролю серед особистих речей громадянина України, який також відлітав до Росії.Таким чином, було порушено порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю. За даними фактами складено протоколи про порушення митних правил за ст. 471 Митного кодексу України.Санкція даної статті передбачає конфіскацію в дохід держави предметів правопорушення та накладення штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Понад 20 тисяч громадян вилетіло закордон, користуючись послугами Запорізького аеропорту

За перше півріччя поточного року співробітниками відділу митного оформлення №1 митного поста “Запоріжжя-аеропорт” Запорізької митниці ДФС було оформлено понад 350 регулярних авіарейсів “Запоріжжя-Внуково-Запоріжжя”, майже 140 туристичних авіарейсів “Хургада-Запоріжжя-Хургада”, “Анталія-Запоріжжя-Анталія”, “Шарм-ель-Шейх-Запоріжжя- Шарм-ель-Шейх”. А також понад 40 вантажних та більше 60 чартерних рейсів, у яких пройшли митні процедури 20 тисяч громадян на приліт та майже 22 тисячі – на відліт.Основним напрямком роботи відділу є оформлення вантажів та пасажирів, які переміщуються авіаційним транспортом.З метою виявлення протиправної діяльності посадові особи митного поста здійснюють візуальне спостереження за поведінкою пасажирів, які перетинають митний кордон, у деяких випадках проводять їх усне опитування.Нагадаємо, що відділ митного оформлення №1 розташований у пункті пропуску через державний кордон України у міжнародному аеропорту “Запоріжжя”.
Підприємці з обсягами доходів до 1 мільйона гривень можуть не використовувати касову техніку

21 липня Президент України Петро Порошенко підписав ухвалений 1 липня 2015 року Верховною Радою України Закон України № 569-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій”. Документ опублікований у газеті “Голосі України” №131 та набув чинності з 23 липня поточного року.Про основні зміни, які відбулися у сфері застосування касової техніки, розповіла в інтерв’ю заступник начальника відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та проведення фактичних перевірок управління податкового та митного аудиту Головного управління ДФС у Запорізькій області Вікторія Монастирська.- Вікторіє Олександрівно, скажіть, кого звільняють від обов’язку застосування РРО згідно з ухваленими змінами?- Прийнятий закон скасовує обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій для платників єдиного податку: першої групи, а також другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1 млн. грн. У разі перевищення – застосування РРО для такого платника стає обов’язковим. Використання касової техніки розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.- Який час підприємцям можна користуватися введеним в експлуатацію РРО?- Підприємцям надана можливість користуватися введеним в експлуатацію РРО до закінчення терміну його служби (у тому числі понад 7 років), за умови, якщо виробник або постачальник гарантує функціональність таких РРО.- Які зміни передбачені в Законі України №569-VIII щодо застосування штрафних санкцій до платників податків, які використовують РРО?- Скасовано 5-кратний розмір фінансової відповідальності за порушення вимог Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.- Чи збільшились обов’язки сервісних центрів по обслуговуванню РРО?- Сервісні центри зобов’язані проводити технічне обслуговування РРО без їх розпломбування.Також у разі незабезпечення гарантійного ремонту РРО сервісні центри зобов’язані протягом 7 днів з дня прийняття його в ремонт ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на підприємство резервний касовий апарат.Введено фінансову відповідальність сервісних центрів за порушення строків гарантійного ремонту РРО та невведення в експлуатацію резервного РРО.- Як слід вести облік товарів підприємцям, які використовують РРО?- Були внесені зміни до п. 12 ст. 3 Закону про РРО: підприємці, які встановили касові апарати, повинні повністю всі закупки товару підтверджувати документами, так як закон зобов’язав всіх суб’єктів “вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість”.- Чи передбачено методичні рекомендації стосовно контролю фіскальною службою за досягненням платниками єдиного податку II і III груп обсягу доходу?- До 1 вересня 2015 р. Кабінет Міністрів України має затвердити відповідний Порядок здійснення органами фіскальної служби контролю за досягненням платниками єдиного податку II і III груп обсягу доходу

Опубліковано у Новини Вільнянської ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь