Новини Вільнянської ОДПІ за 16.07.2015

Підводимо підсумки роботи за перше півріччя 2015 року.
Надаємо до вашої уваги інтерв’ю з начальником Вільнянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області Оксаною Міюц.
– Які підсумки роботи Вільнянської ОДПІ в частині надходжень до бюджету за перше півріччя 2015 року ?
– У першому півріччі 2015 року до зведеного бюджету надійшло 61,0 млн. грн., що на 18,8 млн. грн., або на 45 відс., більше січня-червня попереднього року, у т. ч. до державного бюджету забезпечено надходжень у сумі 21,7 млн. грн., до місцевих бюджетів – 39,3 млн. гривень.
За І півріччя 2015 року виконання помісячного розпису складає 145,8%, або + 12,3 млн.грн., в тому числі по податку з доходів фізичних осіб + 3,7 млн.грн. (120,2 %), земельному податку + 1,2 млн.грн. (121,7%).
– В червні виповнюється 3 роки з дня відкриття Центрів обслуговування платників податків Вільнянського та Новомиколаївських районів, як часто громадяни звертаються до фахівців ОДПІ ?
– щодня до Центру обслуговування платників податків звертається близько 250 мешканців Вільнянського району. З початку року до ЦОП звернулись 8494 громадян, фахівцями центру обслуговування надано 1459 адміністративних послуг. Більшість громадян звертаються для отримання картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Таких послуг з початку року надано 967.
За довідкою про відсутність заборгованості зі сплати податків до Вільнянської ОДПІ протягом першого півріччя звернулись 98 платника. Також було видано 68 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 68 платників єдиного податку. Зареєстровано 121 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат. Для реєстрації книг обліку розрахункових операцій звернулись 85 громадян.
– Що нового з початку 2015 року для органів місцевого самоврядування передбачає податкова реформа та Бюджетний кодекс?
– Податкова реформа і зміни до Бюджетного кодексу України, що вступили в дію з початку року, передбачають перші кроки з децентралізації. Місцеві громади отримали самостійні ресурси з наповнення бюджетів. За ними закріплені стабільні джерела доходів, і розширена їхня прибуткова база. Розроблена чітка система розподілу коштів як від державних, так і місцевих податків, які зараховуються до місцевих бюджетів. Як результат – ми констатуємо зростання доходів бюджетів громад. З початку року до місцевого бюджету Вільнянського району надійшло 39,3 млн. гривень, що на 11,3 млн.грн., або на 40,5 відсотків більше , ніж за перше півріччя 2014 року.
Лідером з наповнення місцевих бюджетів залишається податок на доходи фізичних осіб. У загальних надходженнях його питома вага складає понад 56,0 відсотків. Його сплачено у сумі 22,1 мільйонів гривень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 2,8 мільйонів гривень, або на 14,6 відсотків.
Плата за землю – друге за обсягами джерело місцевих бюджетів. Згідно зі змінами до Податкового кодексу, вона увійшла до складу податку на майно. Сьогодні плата за землю, як і раніше, є платежем, який повністю надходить до місцевих бюджетів. А органам місцевого самоврядування надано право самостійно встановлювати ставки і пільги.
У першому півріччі 2015 року від плати за землю бюджет отримав 6,7 мільйонів гривень. Це майже на 1,5 мільйонів гривень, або на 30,0 відсотків, більше торішніх показників.
Сьогодні на обліку в Вільнянській ОДПІ майже 28 тисяч землекористувачів, переважна частина з яких – приватні підприємці та громадяни.
Особливу увагу хочу звернути на надходження від платників єдиного податку IV групи (сільськогосподарські товаровиробники). Так за перше півріччя 2015 року місцеві бюджети отримали 2,5 млн. грн., тоді як за аналогічний період минулого року було отримано всього 0,2 млн. грн.(фіксованого сільгоспподатку).
Цього року юридичні особи і фізичні особи – підприємці вже подали податкові декларації з плати за землю на 2015 рік. Річна сума нарахувань склала 12,5 мільйонів гривень. Це на 2,9 мільйона гривень, або 30 відсотків більше, ніж у 2014 році. Щомісячно до місцевих бюджетів надходитиме понад 1,0 мільйон гривень.
– Які суттєві зміни до податкового законодавства щодо плати за землю? Чи вплинули ці зміни на пільгові категорії суб’єктів господарювання та громадян?
– З 2015 року Податковим кодексом України встановлено лише граничні ставки земельного податку. Конкретний розмір ставки визначають органи місцевого самоврядування. Місцеві органи самоврядування щороку до 25 грудня року, що передує звітному, подають свої рішення щодо застосування ставок і пільг контролюючим органам за місцезнаходженням земельних ділянок. Відносно сплати земельного податку у 2015 році, то усе просто. Законотворці передбачили (пп.12.3.5 ПКУ), що якщо сільською, селищною, міською радою відповідних рішень не прийнято, то плата за землю сплачується із застосуванням ставок, які діють у попередньому році.
Граничні ставки земельного податку для земель, нормативну грошову оцінку яких проведено такі:
• не більше 3 %, а для сільськогосподарських угідь – не більше 1 % їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, що перебувають у власності;
• не більше 12 % від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, що перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).
За земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів та нормативну грошову оцінку яких не проведено, ставка земельного податку встановлюється в розмірі не більше 5 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.
Пільги зі сплати земельного податку для фізичних осіб збереглися в повному обсязі, але наголошую, що звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п.281.1 ст.281 Податкового кодексу України, поширюється на власників земельних ділянок, земельних часток (паїв) та постійних землекористувачів, які мають документи, що підтверджують право власності або постійного користування на земельну ділянку. Також необхідно уточнити пільги юридичним особам. Для них пільги передбачено статтею 282 ПКУ.
Розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності встановлюється за рішенням сільської, селищної, міської ради в межах від 3 % до 12 % їх нормативної грошової оцінки.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, як і раніше, є договір оренди такої земельної ділянки.
Щодо нормативної грошової оцінки просимо врахувати наступне: коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до п. 289.2 ст. 289 ПКУ, станом на 1 січня 2015 року становить 1,249.
Звітність щодо земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної форми власності за 2015 рік подають не пізніше 20 лютого.
– До повноважень новоствореної Державної фіскальної служби як і раніше входить адміністрування ЄСВ. Яка ситуація зі сплатою ЄСВ ?
– Протягом першого півріччя 2015 року ЄСВ забезпечено надходжень у розмірі 63,2 млн.грн. Це майже на 1,0 млн.грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. В Вільнянській ОДПІ (по Вільнянському та Новомиколаївському районах) на обліку 2853 платників єдиного соціального внеску. З них 1122 юридичних осіб та 1731 фізичних осіб-підприємців. Протягом першого півріччя 2015 року укладено 21 договір добровільного страхування. З 01 січня 2015 року змінено норми Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якими регулюється порядок застосування органами фіскальної служби штрафних санкцій, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСВ застосовується штраф у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а саме 170 грн. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом (1020 грн.). Також, збільшено розмір штрафів, зазначених у п. п. 2 і 3 ч. 11 ст. 25 цього Закону, за несплату або несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску — до 20% не сплачених сум, а у випадку донарахування органом фіскальної служби або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ — до 10% зазначеної суми за кожен повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% суми донарахованого єдиного соціального внеску.
В зв’язку з цим хотілося б звернути увагу суб’єктів господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та ухиляються від сплати єдиного соціального внеску та не звітують до податкових органів, адже цим вони позбавляють себе страхового стажу та заробітку для обчислення в майбутньому пенсії.
– Як платниками податків сприймається електронна форма звітності?
– На сьогоднішній день по Вільнянській ОДПІ близько 80 відсотків звітності подається в електронному вигляді. Протягом першого півріччя 2015 року 90 платників отримали ключі електронного цифрового підпису. Кількість платників, які обирають електронну форму звітності постійно зростає, серед них представники органів державної влади та місцевого самоврядування, підприємств, установи та організації всіх форм власності. Платники податків охоче обирають електронну форму звітності, адже ключі електронного цифрового підпису видаються безкоштовно і дають змогу звітувати не тільки до державної фіскальної служби, а й до інших контролюючих органів.
– Які надходження військового збору та як довго діятиме новий загальнодержавний збір у розмірі 1,5 % від доходів фізичних осіб ?
– По Вільнянській ОДПІ надходження за 6 місяців 2015 року військового збору склали 2,9 млн. грн. Хочу відзначити активну позицію роботодавців та представників бізнес-середовища Вільнянського та Новомиколаївського районів, які з розумінням виконують свій громадянський і економічний обов’язок і перед державою, і перед тими, хто сьогодні захищає незалежність та єдність нашої країни. Тому надходження постійно зростають. Якщо за травень 2015 року сплата становила 509,4 тис.грн.., то у червні 2015 року 550,3 тис.грн. Нагадую що, рахунки для сплати військового збору та уся необхідна роз’яснювальна інформація розміщена на сайті ГУ ДФС у Запорізькій області та постійно оновлюється на сайтах Вільнянської районної адміністрації та Вільнянської міської ради, а також на інформаційних стендах в Центрах обслуговування платників податків Вільнянського та Новомиколаївського районах. Також на сайті ДФС України існує сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», в розділі якого (запитання-відповіді) платники податків можуть ознайомитися з необхідною їм інформацією, в тому числі по військовому збору.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII продовжено термін справляння військового збору до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України
Виписка податкової накладної в випадку, якщо фактична собівартість послуги перевищує її договірну вартість

Якщо фактична собівартість наданої послуги перевищить суму передоплати (з якої були визначені податкові зобов’язання з ПДВ на дату отримання передплати та складена податкова накладна і зареєструвана в Єдиному реєстрі податкових накладних), то на дату визначення фактичної собівартості наданої послуги платник ПДВ повинен скласти другу податкову накладну, виходячи з різниці між фактичною собівартістю та договірною вартістю такої послуги. У такій податковій накладній у верхньому лівому куті робиться відповідна помітка “X” та зазначається тип причини: 17 – складена на суму перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання. Така податкова накладна також підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.Зазначений порядок визначений п.188.1 ст.188 та п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України.

Податковий кредит за витратами на відрядження формується за датою оформлення авансового звіту

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплатутоварів/послуг;-дата отримання платником податку товарів/послуг.Транспортний квиток є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної.Оскільки авансовий звіт є підтверджуючим документом щодо використання послуг перевезення, оплата яких відбулася під час придбання транспортного квитка, датою формування податкового кредиту є дата подання авансового звіту, за умови що такі послуги придбані для використання в оподатковуваних операціях. Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 09.06.15 № 11999/6/99-99-19-01-01-15.

При анулюванні реєстрації платника ПДВ необхідно визнавати умовне постачання товарів та необоротних активів

Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону. Зазначена норма визначена п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України

В випадку анулювання реєстрації платника ПДВ подання уточнюючого розрахунку не передбачено

Податкова декларація, розрахунок це – документ, що подається платником податків контролюючому органу, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання.У разі якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою, чинною на час подання уточнюючого розрахунку.Тобто, обов’язок щодо подання податкової декларації з ПДВ та уточнюючого розрахунку до такої податкової декларації покладається на платника ПДВ.Враховуючи те, що суб’єкт господарювання у разі анулювання реєстрації платника ПДВ виключається із Реєстру платників ПДВ, то уточнюючий розрахунок за період, у якому він був платником ПДВ, такий суб’єкт господарювання подати не може.

Операція з повернення основних засобів, внесених до статутного фонду підприємства оподатковується ПДВ на загальних підставах

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.Постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.Отже, операція з повернення основних фондів, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи іншими юридичними або фізичними особами, у разі їх виходу з числа засновників або учасників такої юридичної особи, підпадає під визначення об’єкта оподаткування ПДВ та має оподатковуватись на загальних підставах за основною ставкою 20 відсотків.Зазначена норма визначена п. 185.1 а) ст. 185 Податкового кодексу України

Передача головним підприємством філії товарів/послуг та основних засобів ПДВ не оподатковується

Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.Отже, враховуючи те, що в рамках юридичної особи право власності не змінюється, то операція з передачі для виробничого використання товарів/послуг, основних фондів в межах балансу платника податку (головного підприємства), а саме: від однієї філії до іншої, чи від головної організації до однієї з філій, чи навпаки від однієї із філій до головної організації, не підлягає оподаткуванню ПДВ за умови, що головна організація є зареєстрованим платником податку на додану вартість і здійснює облік своєї господарської діяльності і господарської діяльності філії як одного платника ПДВ.

Дії суб’єктів господарювання у випадку порушення термінів сплати або неперерахування грошового зобов’язання з податків (зборів, платежів) з вини банку
За порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України ”Про платіжні системи та переказ коштів в Україні”, з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Податковим кодексом України, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції. Зазначені норми встановлено пунктом 129.6 статті 129 Податкового кодексу України.Згідно з п. 129.7. ст. 129 Податкового кодексу України не вважається порушенням строку перерахування податків, зборів, платежів з вини банку порушення, вчинене внаслідок регулювання Національним банком України (далі – НБУ) економічних нормативів такого банку, що призводить до нестачі вільного залишку коштів на такому кореспондентському рахунку.Якщо у майбутньому банк або його правонаступники відновлюють платоспроможність, відлік строку зарахування податків, зборів та інших платежів розпочинається з моменту такого відновлення. Контролюючий орган не застосовує до суб’єкта господарювання штрафні санкції у випадку несвоєчасного перерахування (неперерахування) податків, зборів, платежів до бюджетів та державних цільових фондів з вини банку, у тому числі внаслідок регулювання НБУ економічних нормативів такого банку.Суб’єкт господарювання повинен надати до контролюючого органу заяву з копіями платіжних документів, що засвідчують факт подання їх до установи банку.

Терміни подання податкової декларації та сплати туристичного збору
Відповідно до п.п. 268.7.3 п. 268.7 ст. 268 Розділу ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) базовий податковий (звітний) період з туристичного збору дорівнює календарному кварталу.Форма податкової декларації туристичного збору затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.13 № 866 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.01.14 за № 141/24918.Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Розділу ІІ ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.Згідно з п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 Розділу ХІІ ПКУ сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходжденям податкових агентів.Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Розділу ІІ ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

Про підстави для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів нерезидента із джерелом їх походження з України
Застосування правил міжнародного договору України здійснюється шляхом звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України, зменшення ставки податку або шляхом повернення різниці між сплаченою сумою податку і сумою, яку нерезиденту необхідно сплатити відповідно до міжнародного договору України, що передбачено пунктом 103.1 статті 103 Податкового кодексу України.Підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі – довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України (п.103.4 ст.103 Податкового кодексу України).Довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України (п.103.5 ст.103 Податкового кодексу України).У разі потреби така довідка може бути затребувана у нерезидента особою, яка виплачує йому доходи, або контролюючим органом під час розгляду питання про повернення сум надміру сплачених грошових зобов’язань на іншу дату, що передує даті виплати доходів.У разі потреби особа, яка виплачує доходи нерезидентові, може звернутися до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) щодо здійснення центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику запиту до компетентного органу країни, з якою укладено міжнародний договір України, про підтвердження зазначеної у довідці інформації (п.103.6 ст.103 Податкового кодексу України).Особа, яка виплачує доходи нерезидентові у звітному (податковому) році, у разі подання нерезидентом довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік) може застосувати правила міжнародного договору України, зокрема щодо звільнення (зменшення) від оподаткування, у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року (п.103.8 ст.103 Податкового кодексу України). Отже, довідка дійсна в межах календарного року, в якому вона видана.У разі неподання нерезидентом довідки доходи нерезидента із джерелом їх походження з України підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства України з питань оподаткування (п.103.10 ст.103 Податкового кодексу України).

Чи можлива уступка права вимоги кредитором-нерезидентом іншому нерезиденту у сфері ЗЕД
Відносини у зовнішньоекономічній сфері регулюються як спеціальним законодавством, до якого зокрема відноситься Закон України від 23 вересня 1994 року №185/94 „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті” із змінами та доповненнями (далі – Закон), так і загальним законодавством, зокрема, Цивільним Кодексом України (далі – Кодекс).Так, відповідно до ст. 512-516 Кодексу кредитор у зобов’язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги). Правочин щодо заміни кредитора у зобов’язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов’язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові. До нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов’язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.При цьому, у разі укладення договору відступлення права вимоги між двома нерезидентами за кордоном до нерезидента, за умови відсутності іншої домовленості сторін у самому договорі, не може застосовуватися матеріальне право України.

При здійсненні експорту товарів за договором комісії нульова ставка ПДВ застосовується продавцем (власником) експортної продукції

Операції з експорту товарів (супутніх послуг), якщо їх експорт підтверджений належно оформленою митною декларацією, оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою.Датою виникнення податкових зобов’язань у разі експорту товарів є дата оформлення митної декларації.Отже, при експорті товарів за межі митної території України податкові зобов’язання з ПДВ визначаються на дату фактичного здійснення такого експорту, тобто на дату оформлення вантажної митної декларації митним органом.Експорт товарів із залученням комісіонера не впливає на порядок визначення податкових зобов’язань з ПДВ.Право на застосування нульової ставки ПДВ і, відповідно, на отримання бюджетного відшкодування має продавець експортної продукції – її власник.При заповненні рядка «Вигляд цивільно-правового договору» податкової накладної, яка виписується комітентом при здійсненні операцій з експорту товарів в рамках договорів комісії, в полі «вид договору» вказуються «Договір комісії».Зазначена норма визначена п. 195.1 статті 195 Податкового кодексу України

Електронний цифровий підпис на податковій накладній при її реєстрації в ЄРПН та підпис при її видачі, повинні належати одній особі

Платник податку зобов’язаний надати покупцю податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в ЄРПН.Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб платника податку. Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі продавець отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає податковому органові за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи.Електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в ЄРПН, та підпис, що скріплює цю податкову накладну при її видачі поку покупцю, повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису податкових накладних.Зазначена норма розяснена листом Державної фіскальної служба України від 09.06.2015 №11999/6/99-99-19-01-01-15.

Підприємець на загальній системі включає до витрат вартість ремонту автомобіля за умови використання його в господарській діяльності

Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб у підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця. Пунктом 177.4 ст. 177 Податкового Кодексу визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування.До таких витрат, зокрема, відносяться витрати на ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності (включаючи витрати на ремонт автомобіля).

Оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків

Якщо одержувача подарунка можна персоніфікувати (тобто це конкретні особи), то оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб підлягають ті подарунки, вартість яких перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року ( в 2015 році це 609,00 грн.).Вартість подарунка, що не перевищує вказаний розмір, відображається в податковому розрахунку за формою № 1ДФ з ознакою доходу «160», подарунок з більшою вартістю – відображається з ознакою доходу «126».Якщо розповсюдження подарунків відбувається у негрошовій формі, застосовується «натуральний» коефіцієнт, передбачений п. 164.5 Податкового кодексу України.Якщо ж здійснюється розповсюдження подарунків, а одержувачами є невизначене коло платників податків, то вартість такого подарунку не розглядається як дохід фізичних осіб і, відповідно, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб. Зазначена норма визначена пп. 165.1.39 статті 165 Податкового Кодексу України.

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки у зв’язку з отриманням податкових пільг подає звіт наростачим підсумком

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг.Звіт про суми податкових пільг подається за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.Якщо з початку звітного року платник податків не користувався пільгами, то звіт про суми податкових пільг ним не подається.«Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг», затверджений постановою КМУ від 27.12.10 №1233. Форма Звіту про суми податкових пільг визначена додатком до цього Порядку.

Податковий кредит відображається за фіскальним чеком РРО, що не перевищує 200 грн

Підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної є, зокрема, касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування ПДВ). У разі використання платниками для розрахунків із споживачами реєстраторів розрахункових операцій касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням податку, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми.Вказана норма визначена пп. «б» п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України.

Акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизних товарів сплачує юридична особа

Платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.Суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи. При цьому філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є юридична особа. Враховуючи наведене філія юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, і як наслідок цей податок сплачує юридична особа.Порядок сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів визначено ст. 212 Податкового кодексу України.

При отриманні послуг від нерезидента на території України податковий кредит відображається на дату складання податкової накладної

З 1 січня 2015 року змінено порядок визначення дати формування податкового кредиту при отриманні послуг від нерезидента на території України.Так, для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН.Отже при отриманні послуг від нерезидента на території України, платник ПДВ формує податковий кредит на дату складання ним податкової накладної за цими операціями, за умови її реєстрації в ЄРПН та включенні до податкових зобов’язань звітного періоду.Зазначена норма передбачена п. 198.2 ст. 198 Податкового Кодексу України.

Нарахування ЕСВ фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи
Основне місце роботи – це місце роботи, де працівник працює на підставі укладеного трудового договору та знаходиться (оформлена) його трудова книжка, до якої вноситься відповідний запис про роботу.Якщо база нарахування єдиного внеску фізичним особам, які працюють за основним місцем роботи за місяць менша, ніж розмір мінімальної заробітної плати, то база для нарахування визначається як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.Отже, підприємство має нарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати. При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).Наприклад: Заробітна плата у червні 2015 року за основним місцем роботи на 0,75 ставки – 900 грн.Нарахований єдиний внесок за ставкою (умовно) 36,76% складає – 447,74 грн. (1218 х 36,76%).Утриманий єдиний внесок за ставкою 3,6% складає – 32,40 грн. (900 х 3,6%.).Зазначений порядок роз’яснений листом ДФС України від 14.02.15 № 4979/7/99-99-17-03-01-17 “Про застосування норм законодавства”.

Передача головним підприємством філії товарів/послуг та основних засобів ПДВ не оподатковується

Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України..Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.Отже, враховуючи те, що в рамках юридичної особи право власності не змінюється, то операція з передачі для виробничого використання товарів/послуг, основних фондів в межах балансу платника податку (головного підприємства), а саме: від однієї філії до іншої, чи від головної організації до однієї з філій, чи навпаки від однієї із філій до головної організації, не підлягає оподаткуванню ПДВ за умови, що головна організація є зареєстрованим платником податку на додану вартість і здійснює облік своєї господарської діяльності і господарської діяльності філії як одного платника ПДВ.

Об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається відповідно положень бухгалтерського обліку

З 01.01.2015 року об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ цього Кодексу.Таке коригування в обов’язковому порядку здійснюється тими платниками, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 мільйонів гривень.Зазначена норма визначена пп. 134.1.1 статті 134 Податкового кодексу України.

При анулюванні реєстрації платника ПДВ необхідно визнавати умовне постачання товарів та необоротних активів

Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону. Зазначена норма визначена п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України

В разі анулювання реєстрації платника ПДВ подання уточнюючого розрахунку не передбачено

Податкова декларація, розрахунок це – документ, що подається платником податків контролюючому органу, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання.У разі якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.Тобто, обов’язок щодо подання податкової декларації з ПДВ та уточнюючого розрахунку до такої податкової декларації покладається на платника ПДВ.Враховуючи те, що суб’єкт господарювання у разі анулювання реєстрації платника ПДВ виключається із Реєстру платників ПДВ, то уточнюючий розрахунок за період, у якому він був платником ПДВ, такий суб’єкт господарювання подати не може.

Операція з повернення основних засобів, внесених до статутного фонду підприємства оподатковується ПДВ на загальних підставах

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.Постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.Отже, операція з повернення основних фондів, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи іншими юридичними або фізичними особами, у разі їх виходу з числа засновників або учасників такої юридичної особи, підпадає під визначення об’єкта оподаткування ПДВ та має оподатковуватись на загальних підставах за основною ставкою 20 відсотків.Зазначена норма визначена п. 185.1 а) ст. 185 Податкового кодексу України

Передача головним підприємством філії товарів/послуг та основних засобів ПДВ не оподатковується

Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.Отже, враховуючи те, що в рамках юридичної особи право власності не змінюється, то операція з передачі для виробничого використання товарів/послуг, основних фондів в межах балансу платника податку (головного підприємства), а саме: від однієї філії до іншої, чи від головної організації до однієї з філій, чи навпаки від однієї із філій до головної організації, не підлягає оподаткуванню ПДВ за умови, що головна організація є зареєстрованим платником податку на додану вартість і здійснює облік своєї господарської діяльності і господарської діяльності філії як одного платника ПДВ.

Опубліковано у Новини Вільнянської ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь