Новини Вільнянської ОДПІ за 08.07.2015

З 11 липня торгівля алкогольними напоями за новими цінами

Головне управління ДФС у Запорізькій області повідомляє, що згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957» від 17.06.2015 р. № 426, до 31 серпня 2015 року, а також з 1 вересня 2015 року, підвищується розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.
Зокрема, з 11 липня 2015 року до 31 серпня 2015 року мінімальна роздрібна ціна на пляшка горілки ємкістю 0,5 литра з 40-відсоткового спирту зросте до 49,90 гривень, а з 1 вересня – до 54,90 гривень.
Звертаємо увагу на посилену відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Зокрема, Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у випадку оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої, передбачено фінансову санкцію у вигляді штрафу – 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Продаж пива здійснюється за наявності ліцензії

З 1 липня 2015 року пиво прирівнюється до алкогольних напоїв, а роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Якщо у суб’єкта господарювання є ліцензія на продаж алкогольних напоїв, то окрема ліцензія на роздрібну торгівлю пивом не потрібна.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.
Норма щодо віднесення пива до алкогольних напоїв встановлена пп. 10 п. 2 розділу II Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” від 28.12 2014 року N 71-VIII

Скільки коштує ліцензія на пиво для міста та сільської місцевості?

Ліцензія на пиво видається на кожне місце торгівлі без обмеження торгівельної площі, де наявний контрольно-касовий апарат. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю пивом в місті складає 8 тисяч гривень на рік. В селах ця сума значно менша – лише 500 гривень. Така сума зараховується на кожен касовий апарат, вказаний в ліцензії. При цьому плата за ліцензії здійснюється щокварталу рівними частинами.

Який період дії ліцензії і де її можна отримати, якщо, наприклад, торгова точка знаходиться в Оріхові або в Жовтневому районі Запоріжжя?

Ліцензія видається Головним управлінням ДФС у Запорізькій області строком на рік. Відповідно до закону, вона підлягає обов’язковій реєстрації в податкових інспекціях за місцем знаходження торгової точки, а в сільській місцевості – і в органах місцевого самоврядування. Подати документи на отримання ліцензії можна як в Головному управлінні ДФС, воно знаходиться у м. Запоріжжя, пр. Ленина 174А, а також у Центрах обслуговування платників за місцем знаходження об’єкта торгівлі. Як правило, ліцензії видаються не пізніше 10 календарних днів з дня подання документів.

Якщо у підприємця декілька точок і вони знаходяться в різних населених пунктах, він може отримати єдину ліцензію чи, все ж, необхідно подавати декілька пакетів документів?

Якщо у підприємця відкрито декілька точок з продажем алкогольних напоїв, то отримувати ліцензію необхідно на кожну з них. Вона видається за заявою суб’єкта. У ній вказується на який саме вид діяльності отримується. Це може бути алкоголь, тютюн, пиво, сидр. Крім цього, обов’язково вказується адреса місця торгівлі, обладнаного касовим апаратом. Тому в такій ситуації обов’язково треба заповнювати необхідну кількість пакетів документів.

Якщо підприємець станом на 1 липня ще не встиг придбати ліцензію на пиво, чи може він здійснювати торгівлю і що йому за це загрожує?

Ні, не може. Саме з цієї дати, визначеною законодавством, торгівля пивом без придбання ліцензії прирівнюється до безліцензійної діяльності. Відповідно до законодавства в такому разі роздрібна торгівля обкладається фінансовим штрафом, який відповідає 200% вартості отриманої партії товарів, але не менше, ніж 17 тисяч гривень та адміністративним штрафом з вилученням безліцензійного товару.

Якщо підприємець торгує виключно пивом в кіоску, йому видадуть ліцензію? Наприклад, для кіоску з розливним пивом так само вона необхідна?
– Так, ліцензія на роздрібну торгівлю пивом видається на певне місце реалізації товару, в тому числі і на розлив в одному з таких приміщень без обмеження площі.
Але є ряд місць, де продаж алкогольних напоїв забороняється. В першу чергу, це – приміщення на територіях учбових і медичних закладів; в спеціалізованих торгових приміщеннях, які здійснюють торгівлю дитячими і спортивними товарами; в закритих спортивних спорудах; з торгових автоматів і “з рук”; і, звичайно, особам, які не досягли 18 років.
А щодо продажу пива на розлив – то дозволяється тільки тим суб’єктам господарювання, що мають статус громадського харчування.

Якщо у власника магазину або кафе вже є ліцензія на торгівлю алкогольною продукцією, чи треба йому купувати ліцензію ще й на пиво?

Ні. Чинним законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на торгівлю саме пивом, якщо у підприємця вже є ліцензія на торгівлю алкоголем.

Чи встановлюються мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на пиво.
Ні. Згідно з Постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957» від 17.06.2015 р. № 426, яка набирає чинності 11 липня 2015 року, підвищується розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв. Ця постанова не регулює ціну на пиво.

Затверджено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу

Постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413 затверджено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу, яке подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізособою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ.
Подати таке повідомлення слід до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Система електронного адміністрування ПДВ переведена з тестового режиму в звичайну

З 1 липня 2015 року для реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН “вхідними” податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.
З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.
Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

Підприємства сфери послуг повинні застосовувати РРО

З 1 січня 2015 року підприємствам, які здійснюють діяльність у сфері послуг за готівкові кошти необхідно проводити оплату за надані послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО).
Такі РРО повинні забезпечувати надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.
Разом з тим, до 1 липня 2015 року для підприємств сфери послуг передбачено перехідний період.
Так, тимчасово до 1 липня 2015 року такі суб’єкти господарювання звільняються від санкцій у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів.
Отже з 1 липня поточного року у разі здійснення підприємствами сфери послуг готівкових розрахунків без застосування касової техніки будуть застосовуватись фінансові санкції.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю виключно за безготівковим розрахунком через банківські установи, що підтверджено відповідними виписками з банківських рахунків РРО не застосовують.
Вимога щодо застосування РРО в сфері послуг передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.14 №71-VIII.

Особливості сплати громадянами податку на нерухоме майно у 2015 році

У 2015 році фізичним особам – платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок нараховуватиметься фіскальними органами за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) за 2014 рік у такому порядку:
– у період з 1 січня по 31 березня 2014 року – із житлової площі;
– з 1 квітня по 31 грудня 2014 року – із загальної площі об’єктів житлової нерухомості.
До 1 липня 2015 року фізичній особі буде надіслано податкове повідомлення-рішення про сплату податку, яку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Наприклад: у фізичної особи у власності перебуває квартира, житлова площа якої 123 кв. м, а загальна 220 кв. м, пільга зі сплати податку (120 кв. м), ставку податку встановлено у розмірі 1 відс. мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2014 (12,18 гривень).
За 2014 рік сума податку складає:
I квартал – (123 кв. м – 120 кв. м) х 12,18 грн. / 12 міс. х 3 міс. = 9,14 гривень.
II – IV квартали – (220 кв. м – 120 кв. м) х 12,18 грн. / 12 міс. х 9 міс. = 913,5 гривень.
За 2014 рік сума податку складає 922,64 грн. (9,14 грн. + 913,5 гривень).
Порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначено статтею 266 Податкового кодексу України.

Порядок сплати фізичними особами транспортного податку

З 1 січня 2015 року запроваджено нове оподаткування легкових автомобілів транспортним податком.
Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Тобто податок справлятиметься з автомобілів, які використовувались не більше 5 років та мають великий об’єм двигуна – більше 3 тис. куб см.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.
Для фізичних осіб податкове повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються за місцем його реєстрації до 1 липня року звітного року.
Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Порядок сплати транспортного податку визначено статтею 267 Податкового Кодексу України.

Яка кількість найманих працівників може перебувати у трудових відносинах з платником єдиного податку – фізичною особою?

Згідно з положеннями Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:
– перша група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень;
– друга група – фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи;
– третя група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень.
При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку – фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.

В яких випадках для платників єдиного податку фізичних осіб – підприємців встановлюється ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків?

Згідно з положеннями Податкового кодексу України ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків встановлюється:
– до суми перевищення обсягу доходу, визначеного Податковим кодексом України для відповідної групи фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку;
– до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи;
– до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж встановлений для платників єдиного податку;
– до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування;
– до доходу, отриманого платниками першої або другої групи від провадження діяльності, яка не передбачена у підпунктах 1 або 2 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу відповідно.

Як сплачується єдиний податок фізичною особою – підприємцем у разі здійснення декількох видів діяльності?

У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності.
У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для відповідної групи таких платників єдиного податку.

Чи можливо фізичній особі – підприємцю залишитися платником єдиного податку у разі перевищення обсягу доходу, визначеного для відповідної групи?

Платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування. Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.
Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;
Також платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування. Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків. Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;
Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані у порядку, встановленому цією главою, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом.

В якому разі фізична особа – підприємець платник єдиного податку 3 групи може застосовувати ставку 2 відсотки?

Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 2 відсотки, може бути обрана:
– суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником податку на додану вартість, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу;
– платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 4 відсотки, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка та реєстрації такого платника єдиного податку платником податку на додану вартість у порядку, встановленому Податковим кодексом.
– суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником податку на додану вартість, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником податку на додану вартість і подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено реєстрацію платником податку на додану вартість;
У разі анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 4 відсотків (для платників єдиного податку третьої групи) або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником податку на додану вартість.

Який порядок переходу на спрощену систему фізичною особою – підприємцем?

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.
Заява подається за вибором платника податків в один з таких способів:
– особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
– надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
– засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
– державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця з урахуванням вимог пункту 291.5 статті 291 Кодексу. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця згідно із Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”.
Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Який термін подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування підприємцем загальної системи оподаткування?

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм цього Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому цього підпункту, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в пункті 291.4 статті 291 Кодексу.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
При цьому якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи – підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.

В який термін надається заява про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування?

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

В яких випадках підприємці – платники єдиного податку зобов’язані відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування?

Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів у таких випадках та в строки:
– у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
– у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого підпунктом 3 пункту 291.4 статті 291 Кодексу, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
– у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
– у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж визначені для платників єдиного податку – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;
– у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;
– у разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення;
– у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;
– у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів;
– у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена для відповідної групи, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність.
Запорізькі платники поповнили бюджети на 3 мільярди 77 мільйонів гривень

Така сума надійшла до бюджетів усіх рівнів за перше півріччя 2015 року (без показників Спеціалізованої ДПІ з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі). Рівень сплати до аналогічного періоду минулого року збільшено на 884 мільйони гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Запорізькій області Олексій Кавилін.
– Із загальної суми 1 мільярд 387 мільйонів гривень – надходження до державного бюджету, що на 468 мільйонів гривень або на 51 відсоток перевищує сплату за аналогічний період минулого року. Індикативний показник надходжень до державного бюджету виконано на 108 відсотків, – зазначив очільник фіскальної служби області.
Першість у сплаті до держбюджету традиційно тримає податок на додану вартість – 471,5 мільйона гривень, що на 101,3 мільйона гривень, або 27,4 відсотки. більше ніж за аналогічний період минулого року.
На другому місці надходження від податку на доходи фізичних осіб – майже 330 мільйонів гривень, у тому числі платники перерахували 39 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів, а також на допомогу українській армії сплачено понад 119 мільйонів гривень військового збору.
Третім у рейтингу піврічних надходжень до державної скарбниці є податок на прибуток ¬ – 304 мільйони гривень. Це на 109 мільйонів гривень більше, ніж за перше півріччя 2014 року.
Крім того, державний бюджет поповнився на понад 68 мільйонів гривень рентної плати за користування надрами та на 48,6 мільйона гривень рентної плати за спеціальне використання води.
До місцевих бюджетів з початку року надійшло 1 мільярд 689 мільйонів гривень, що на 416,2 мільйона гривень або на 32,7 відсотка більше, ніж торік.

Запорізький підприємець, що не дотримувався митних правил, заплатить штраф 165 тис. грн. та залишиться без автомобіля

Запорізький приватний підприємець ввіз на митну територію України транспортний засіб марки DAF. Відповідно до документів, які він подав митним органам України вартість автомобіля склала 5,5 тис. Євро.
Запорізькою митники провели митну перевірку, у ході якої були отримані матеріали від митних органів Королівства Нідерланди, відповідно до яких було встановлено, що фактично вартість транспортного засобу складала 7 тис. Євро. Митним органам України були надані документи, що містили неправдиві відомості про вартість товару, що в свою чергу призвело до ухилення від сплати обов’язкових митних платежів на суму 4 тис. грн.
Запорізькою митницею ДФС у відношенні підприємця заведено дві справи про порушення митних правил, одну – за ч.2 ст. 483 Митного кодексу України за фактом переміщення через митний кордон України транспортного засобу з приховуванням від митного контролю, шляхом подання документів, які містили неправдиві відомості про його вартість та другу – за ст. 485 Митного кодексу України за фактом вчинення дій, що призвели до зменшення розміру сплати обов’язкових митних платежів.
Санкція ч.2 ст. 483 Митного кодексу України передбачає конфіскацію в дохід держави предмету правопорушення (автомобіля DAF) та накладення на правопорушника штрафу у розмірі 200% його вартості, та ст. 485 Митного кодексу України передбачає накладення на правопорушника штрафу у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів.

Митники Запоріжжя та Королівства Нідерландів виявили митні правопорушення на суму понад 100 тис. грн.

У липні поточного року Запорізькою митницею ДФС на підставі відповіді митних органів Королівства Нідерланди заведено 3 справи про порушення митних правил на суму понад 100 тис. грн. Так, у митників виникли підозри, про те що транспортні засоби, які ввозились в Україну з країн Європейського союзу, переміщувались за підробленими документами та в подальшому розмитнювалися за заниженою вартістю. Підозра стосувалась переміщення транспортних засобів, а саме тягачів та причепів. З метою перевірки достовірності наданих документів Запорізькою митницею через Державну фіскальну службу було направлено запит до митних органів Польщі та Нідерландів.
За результатами отриманих відповідей від Королівства Нідерланди у відношенні мешканця міста, який безпосередньо ввозив в Україну транспортні засоби було порушено 3 справи про порушення митних правил за ознаками ст. 483 та ст. 485 Митного кодексу України.
Також, запорізькими митниками було встановлено, що громадяни України в країнах Європейського союзу придбають транспортні засоби за однією ціною, а при ввезені в Україну підробляють документи, тим самим занижуючи вартість товарів, внаслідок чого держава втрачає кошти від подальшого митного оформлення.
Всього протягом поточного року за результатами відповідей митних органів Туреччини, Нідерландів порушено 5 справ вартістю предметів правопорушення близько 9 млн. грн.

Понад 10 млн. гривень до бюджетів – результат роботи запорізьких оперативних підрозділів

Таким є підсумок роботи за перше півріччя запорізьких оперативників Головного управління ДФС у Запорізькій області. З початку року за матеріалами співробітників оперативних підрозділів розпочато 65 досудових розслідування, з яких 56 – відносяться до категорії тяжких. За ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах за матеріалами співробітників оперативних підрозділів в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстровано 33 досудових розслідувань.
Цього року запорізькі оперативники ліквідували діяльність “центру конвертації”, загальний обіг проконвертованих коштів якого склав 230 млн. грн., а вірогідні втрати бюджету – понад 50 млн. гривен.
У результаті проведених заходів, спрямованих на боротьбу з розкраданням бюджетних коштів і їх легалізацією, розкрито 14 злочинів, в т.ч. 2 – по ст. 209 Карного кодексу України “Легалізація (відмивання) прибутків, отриманих злочинним шляхом”.
За минулий тиждень до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про скоєння 2 кримінальних правопорушень за фактами створення та використання “фіктивних” суб’єктів господарювання для прикриття незаконної діяльності (ст.205 Кримінального кодексу України “Фіктивне підприємництво”). Метою незаконної діяльності було безпідставне формування податкового кредиту з ПДВ та валових витрат з податку на прибуток іншим суб’єктам господарської діяльності.

Із незаконного обігу запорізькі оперативники вилучили підакцизних товарів на 20,5 млн. грн.

З початку поточного року оперативники області припинили діяльність 2 “підпільних” цехів з виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв, перекритий канал постачання незаконно виготовлених алкогольних напоїв із зони проведення АТО. У рамках карних і адміністративних досудових розслідувань із незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 20,5 млн. гривен.
Співробітниками податкової міліції Запорізької області у рамках операцій “Рубіж” і “Нефтепродукт-2015” встановлений факт незаконного виробництва і збуту паливно-мастильних матеріалів одним з підприємств-імпортерів.
Встановлено, що це підприємство імпортувало на митну територію України нафтопродукти під виглядом товарів, які не відносяться до підакцизної групи. У результаті, постачання нафтопродуктів здійснювалося без сплати акцизного податку.
Під час обшуку промислового майданчика підприємства були виявлені і вилучені металеві місткості, заповнені нафтопродуктами у кількості 574 тонн на загальну суму 11,5 млн. гривен.
Згідно з виведенням Спеціалізованої лабораторії вилучені нафтопродукти не відповідають державним стандартам. Наразі, досудове розслідування триває.

Запорізькі органи ДФС відстояли у судах майже мільярд гривень
Станом на 1 липня поточного року на розгляді в судах всіх інстанцій знаходилось майже 4 тисячі справ, де однією зі сторін виступали органи ДФС на загальну суму майже 5 мільярдів гривень.
З розглянутих справ: на користь органів ДФС було вирішено понад тисячу судових справ на суму 993 мільйона гривень та на користь платників – 107 справ на суму понад сто мільйонів гривень.
За згаданий період, більше 2 тисяч платників позивалися до органів ДФС на суму 3,6 мільярда гривень. На сьогоднішній день, розглянуто 223 справи. З них, у поточному році майже 140 справ вирішено на користь держави. І 83 справи на користь платників податків.
Ще майже 1,7 тисяч справ про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень на суму понад 3 мільйони гривень. Зі справ, які були розглянуті, понад сто рішень на користь держави та 67 справ на користь платників.

Податківці Запорізької області розглянули понад 300 скарг від платників податків

За останні півроку від платників податків надійшло більше 300 скарг щодо оскарження майже 430 податкових повідомлень–рішень, вимог про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування та рішень про застосування штрафних санкцій з цього збору.
Станом на 1 липня на рівні ГУ ДФС області розглянуто понад 320 скарг на майже 450 рішень (вимог) на загальну суму 132 мільйона гривень.
При розгляді скарг ще на первинному рівні з початку року скасовано повністю або частково 60 податкових повідомлень–рішень на загальну суму понад 8 мільйонів гривень.
На рівні ДФС України за результатами розгляду скарг з початку 2015 року скасовано 3 рішення (вимог) на загальну суму 337,5 тисяч гривень.

Запорізькі податківці виграли за своїми позовами у судах понад 900 мільйонів гривень

Станом на 1 липня за позовами органів ДФС до платників податків судами було розглянуто майже 2 тисячі справ на суму більшу за один мільярд гривень. На користь держави у цьому році винесено майже 700 судових рішень на суму понад 900 мільйонів гривень. На користь платників податків вирішено 24 справи більше, ніж на 4 мільйони гривень.
З них: понад тисячу справ про стягнення заборгованості на суму більшу, ніж один мільярд гривень. Так, на користь держави вирішено майже півтисячі судових справ на суму понад 900 мільйонів гривень та 18 справ на суму 4 мільйона гривень на користь платників податків

Опубліковано у Новини Вільнянської ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь