Новини Вільнянської ОДПІ за 21.01.2015

Чи змінилась кількість податків та зборів у 2015 році?
Законом України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» передбачені суттєві зміни в порядок адміністрування та спати податків та зборів.Також Законом скорочена кількість податків і зборів – з 22 до 11. Серед загальнодержавних податків залишилися лише 7 податків (податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, ПДВ, акцизний податок, екологічний податок, рентна плата, мито).А серед місцевих податків – 2: податок на нерухоме майно і єдиний податок.При цьому залишилися 2 види місцевих зборів: збір за місця для парковки транспортних засобів і туристичний збір.
Декларування доходів
С 1 января началась декларационная кампания – 2015
Декларации об имущественном состоянии и доходах налогоплательщики должны подать в налоговую инспекцию по месту своего налогового адреса.Предельный срок для плательщиков:которые обязаны подавать такую декларацию, – 30 апреля 2015 года;которые хотят получить налоговую скидку, – 31 декабря 2015 года.При декларировании доходов в текущем году применяются нормы и ставки налога на доходы физических лиц, действовавшие на последний день отчетного налогового периода, т. е. на 31 декабря 2014 года.

Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи
Обов’язок подання декларації виникає у платника податку з доходів фізичних осіб у разі отримання ним протягом звітного року таких видів доходів (прибутків): • при отриманні доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (пп. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу);• при отриманні окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті (пп. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 Кодексу) (суми заборгованості, за якими минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року; нецільова благодійна допомога понад установлену норму; додаткове благо у вигляді суми боргу платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності та інші);• дохід від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170 Кодексу);• іноземні доходи (пп. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу);• якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року у 2014 – 146160 грн. (пп. “є” п. 176.1 ст. 176 Кодексу);• інших доходів, декларування яких передбачено чинним законодавством.До доходів, отриманих від осіб, які не є податковими агентами, відносяться:• дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) (підлягає декларуванню з відповідним оподаткуванням, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями-резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини) (п. 174.3 ст. 174 Кодексу);• дохід у вигляді подарунку від фізичних осіб (або в результаті укладання договору дарування) (підлягає декларуванню з відповідним оподаткуванням, крім обдарованих – нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення договору дарування, та обдарованих – резидентів, які отримали подарунок, що оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими обдарованими (резидентами), які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів дарування) (п. 174.6 ст. 174 Кодексу);• дохід, отриманий орендодавцем при наданні нерухомості в оренду (суборенду), якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання (пп. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу);• дохід, отриманий орендодавцем при наданні рухомого майна в оренду (суборенду), якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання (пп. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 Кодексу); • дохід від операцій з відчуження нерухомого майна за рішенням суду (особою, у власності якої перебував об’єкт нерухомості, відчужений за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно); • дохід від операцій з продажу (обміну) двох і більше об’єктів рухомого майна; дохід від операцій з відчуження рухомого майна за рішенням суду (у разі ухвалення судом, третейським судом рішення про зміну власника та перехід права власності на рухоме майно (п. 173.4 ст. 173 Кодексу). Крім резидентів, які сплатили податок до нотаріального оформлення договору купівлі-продажу (міни), у разі нотаріального посвідчення угоди;• доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції (доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих для ведення особистого селянського господарства, та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості) в розмір більше 2 гектарів (пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);• дохід, отриманий від вирощеної продукції тваринництва безпосередньо платником податку, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року при наявності довідки. Крім того, якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах (пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).

Заздалегідь подбайте про можливість подання податкової декларації про майновий стан і доходи поштовим зв’язком

У разі, якщо платник вирішив подати декларацію про майновий стан і доходи поштою, то здійснити це він повинен не пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну подання декларації, тобто до 20 квітня п.р. Граничний строк подання декларації у 2015 році – 30 квітня поточного року Нагадуємо, податкова декларація подається до контролюючого органу до 1 травня року, що настає за звітним, в один із таких способів за вибором платника податку:особисто платником або уповноваженою на це особою;надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.
У разі анулюванням банком боргу за неповернутим громадянином кредитом, такий громадянин зобов’язаний надати річну декларацію та сплатити податок на доходи
Згідно з положеннями Податкового кодексу України до загального оподатковуваного доходу громадянина включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо, зокрема, у вигляді суми боргу, анульованого (прощеного) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Якщо кредитор повідомляє платника податку – боржника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або шляхом надання повідомлення боржнику під підпис особисто про анулювання (прощеного) боргу та включає суму анульованого (прощеного) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було анульовано (прощеного), такий боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації.Тобто якщо банком анульовано суму боргу за неповернутим громадянином кредитом, такий громадянин зобов’язаний до 1 травня року, що настає за звітним, надати декларацію про майновий стан і доходи. Сума податкового зобов’язання, зазначена в податковій декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним. Зазначений дохід оподатковується податком на доходи за ставкою 15 відсотків. Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 17 відсотків.
Плата за навчання у навчальному закладі іншої держави не включається до складу податкової знижки
Податковим кодексом України встановлено, що податкова знижка для фізичних осіб – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) також у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення загального річного оподатковуваного доходу, одержаного у вигляді заробітної плати. У разі плати за навчання навчальному закладу іншої держави, громадянин сплачує за навчання навчальному закладу іншої країни, тобто сума сплачується нерезиденту України. Тому громадянин не має права на застосування податкової знижки.
З метою застосування податкової знижки декларацію про майновий стан і доходи громадяни мають право надавати протягом всього календарного року
Строки подання декларації про майновий стан і доходи встановлені Податковим кодексом України. Зокрема, фізичні особи – платники податку на доходи фізичних осіб надають декларацію за звітний податковий рік до 1 травня року, що настає за звітним. Платники податку на доходи, які бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки, мають право надати податкову декларацію про майновий стан і доходи включно по 31 грудня наступного за звітним податкового року.
Порядок декларування доходів, отриманих громадянами від надання послуг на розважальних заходах (весіллях, днях народження, тощо)
Як визначено положеннями Податкового кодексу, платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів. Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку в органах державної податкової служби як особа, що провадить незалежну професійну діяльність. Таким чином громадяни, які отримували протягом звітного року доходи не від податкових агентів, зобов’язані до 1 травня року, що настає за звітним, надати податкову декларацію в якій відобразити суму отриманого доходу, суму сплаченого протягом звітного року податку та податкового зобов’язання. Сума податкового зобов’язання, зазначена в податковій декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним.
Сума коштів, сплачена за навчання на підготовчих курсах, які діють при вищих навчальних закладах, не включається до податкової знижки
Навчання на підготовчих курсах є додатковою послугою навчального закладу, метою якої є підготовка до вступу на навчання до учбового закладу. Навчання на таких курсах не є обов’язковим і не зараховується у загальний курс навчання безпосередньо за обраним фахом після вступу до вузу. Навчання на підготовчих курсах оплачується згідно з окремим о договором. Таким чином, включення до податкової знижки оплати за навчання на підготовчих курсах для вступу до вузів, не передбачено чинним законодавством.
Як оподатковуються митними платежами товари, що переміщуються на територію (з території) ВЕЗ «Крим» з метою вільного обігу
При поставці товарів з ВЕЗ «Крим» на іншу територію України суб’єктами господарювання сплачуються такі митні платежі:ввізне мито, податок на додану вартість і акцизний податок.При поставці товарів, що мають митний статус українських товарів, з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» сплачується вивізне (експортне) мито за ставками, встановленими законами про експортне мито.Акцизний податок і податок на додану вартість не сплачуються.Також за виконання митних формальностей контролюючим органом поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них, із заінтересованих осіб справляється плата у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України.Розміри такої плати затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 93 «Про справляння плати за виконання митних формальностей митними органами поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для митних органів».
Контроль за переміщенням товарів
Контроль за переміщенням товарів та/або транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу юридичними та фізичними особами незалежно від виду транспорту здійснюється з використанням митних декларацій або документів, передбачених статтею 94 Митного кодексу України (далі – Кодекс).До зазначених документів відносяться, зокрема:у разі транзиту в межах одного пункту пропуску або для декларування товарів, що не є підакцизними, залежно від виду транспорту замість митної декларації може використовуватися авіаційна вантажна накладна (Air Waybill) або коносамент (Bill of Lading);для декларування товарів, що не є підакцизними, замість митної декларації залежно від виду транспорту може використовуватися накладна УМВС (СМГС), накладна ЦІМ (СІМ), накладна ЦІМ/УМВС (ЦИМ/СМГС, CIM/SMGS), книжка МДП (Carnet TIR);незалежно від виду транспорту для декларування у митний режим транзиту товарів, транспортних засобів комерційного призначення може використовуватися книжка А.Т.А. або книжка CPD;у випадках, передбачених міжнародними договорами України, укладеними відповідно до закону, для декларування у митний режим транзиту товарів, транспортних засобів комерційного призначення використовуються документи, передбачені такими договорами.Порядок виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 № 1066, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2012 року за № 2120/22432 (далі – Порядок).Зазначеним порядком встановлюється виконання митних формальностей для посадових осіб митних органів, перевізників (водіїв) та декларантів (уповноважених ними осіб) від початку і до завершення переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення.- скасування збору за першу реєстрацію транспортного засобу, збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності як малоефективних.
У 2015 році зменшено кількість груп платників єдиного податку
З 1 січня 2015 року внесено зміни до спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. Так, замість шести груп платників єдиного податку запроваджено чотири групи. При цьому збільшується максимальний розміру доходу.Зокрема, фізичні особи–підприємці реєструються платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп.Платники єдиного податку третьої та п’ятої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2015 року, відповідно до норм глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з 1 січня 2015 року вважаються платниками єдиного податку третьої групи. оду до 300 000 грн. та ставка до 10 відс. розміру мінімальної заробітної плати.Для платників 2 групи збільшено обсяг доходу до 1500 000 грн. та ставка до 20 відс. розміру мінімальної заробітної плати.До платників третьої групи належать фізичні особи–підприємці та юридичні особи-суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20 000 000 гривень. При цьому фізичні особи-підприємці не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не є обмеженою. Ставка складає 2 відс. доходу – у разі сплати ПДВ та 4 відс. доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку;Нагадуємо, Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» внесено зміни, які набрали чинності з 1 січня 2015 року.
Які зміни передбачені при оподаткуванні легкових автомобілів транспортним податком?
З 1 січня 2015 року запроваджується нове оподаткування легкових автомобілів транспортним податком.Так, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.Тобто податок справлятиметься з автомобілів, які використовувались не більше 5 років та мають великий об’єм двигуна – більше 3 тис. куб см.Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.Для фізичних осіб податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються за місцем його реєстрації до 1 липня року звітного року.Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Справляння будь-яких інших нових податків з транспортних засобів не передбачено. Зазначені зміни передбачені Законом України від 28.12.14 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» який опубліковано в спецвипуску газети „Голос України” від 31.12.14 №254.
.
Як буде оподатковуватись реалізація підакцизних товарів в роздрібній торгівлі?
З 1 січня 2015 року до платників акцизного податку належать також суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів.Такі суб’єкти господарювання підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку за місцезнаходженням пункту продажу товарів.Базою оподаткування є вартість (з урахуванням ПДВ) підакцизних товарів, а ставка податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості у розмірі 5 відсотків.У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення акцизного податку при реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, такі податки до прийняття рішення справляються із застосуванням їх мінімальних ставок.До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія.
Які передбачені зміни при застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку?
Платники єдиного податку – фізичні особи другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.Тобто РРО не застосовують платники єдиного податку першої групи, а також другої – третьої груп, якщо вони здійснюють діяльність на ринках або продають товари дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.Всі інші платники єдиного податку при здійсненні готівкових розрахунків зобов’язані застосовувати РРО .При цьому, застосування РРО платниками другої та третьої груп розпочинається з :- платниками єдиного податку третьої групи – з 01 липня 2015 року- платниками єдиного податку другої групи – з 01 січня 2016 року.Платники єдиного податку другої і третьої груп (крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі) які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року почали застосовувати у власній господарській діяльності РРО, з дати такого застосування до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування таких РРО.
Яким чином в 2015 році оподатковуються пенсії?
З 1 січня 2015 року суми пенсій (включаючи суму їх індексації) якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року оподатковуються податком на доходи фізичних осіб у частині такого перевищення за ставкою 15 відсотків. Тобто, з 2015 року передбачено зниження порогу для оподаткування пенсій з 10 тисяч гривень до 3 мінімальних заробітних плат. Про Державний бюджет України на 2015 рік” станом на 01.01.2015 року мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 1218 гривень, ця сумма складає 3654 грн.Оподаткуванню підлягає виключно сума перевищення, а не сума всієї пенсії. Наприклад, якщо пенсія складає 5 тисячі грн., то 3654 грн. не оподатковуються, а залишкова сума перевищення оподатковуються ставкою 15%.
Чи змінились правила використання реєстраторів розрахункових операцій у 2015 році?
Суб’єкти господарювання повинні з 1 січня 2015 року використовувати реєстратори розрахункових операцій, які забезпечують надання органам фіскальної служби електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. Разом з тим дозволяється до 1 січня 2016 року використовувати електронні контрольно-касові апарати, що створюють контрольну стрічку тільки у друкованому вигляді і не забезпечують надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. Але такі апарати повинні бути зареєстровані до 1 січня 2015 року.При цьому з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація тільки тих РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі.
Чи передбачені зміни при сплаті воєнного збору?
З 1 січня 2015 року, передбачено, що військовий збір встановлюється тимчасово до завершення реформи Збройних Сил України. Ставка збору залишається, як і 2014 року – 1,5 відсотка від об’єкту обкладення. Але, з 2015 року розширений об’єкт обкладення військовим збором, зокрема підпадають під оподаткування всі доходи, які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.
Яким чином сплачується авансовий внесок платниками податку на прибуток у 2015 – 2016 роках?
Платники податку на прибуток підприємства, у яких дохід за 2014 рік дорівнює або перевищує 10 млн. грн. сплачують авансові внески з податку на прибуток у наступних розмірах:- у січні-лютому 2015 року – у розмірі 1/12 суми податку на прибуток за 2013 рік;-у березні-грудні 2015 року – у розмірі 1/12 податку на прибуток за 2014 рік;- у січні-травні 2016 року – у розмірі 1/12 податку на прибуток за 2014 рік.З червня 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток сплачуються якщо річний дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2015 рік дорівнює або перевищує 20 млн. грн. (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, інститутів спільного інвестування, неприбуткових організацій).Дванадцятимісячний період починатиметься з червня і триватиме по травень наступного року.
Подання декларації платниками податку на прибуток за 2014 рік
У 2015 році платникам податку на прибуток податкові декларації за звітний 2014 рік слід подавати протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, а саме не пізніше 02 березня 2015 року.Якщо платник податку на прибуток подавав податкові декларації з податку на прибуток за І квартал, півріччя, 9 місяців 2014 року, то річну податкову декларацію слід подати протягом 40 днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року, а саме не пізніше 9 лютого 2015 року.Строк подання декларації з податку на прибуток починаючи з декларації за 2015 рік – до 1 червня року, наступного за звітним (податковим) роком.Зазначені норми передбачені положеннями пункту 49.18 статті 49 та пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Хто є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки ?
Відповідно до пп.266.1.1. ст. 266 ПКУ платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Що є базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Згідно з пп. 266.3.3. ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
Які передбачені пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб?
Нормою пп.266.4.1. ст.266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).Сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування встановлена цим підпунктом.
Які ставки податку передбачені по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Ставки податку для об’єктів нерухомості, які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, а також пільги зі сплати встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості в розмірі, котрий не перевищує 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування.
В який строк необхідно сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Податок сплачується фізичними особами — протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету. Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про прийняття податків.
Які особливості в наданні пільг із сплати податку на нерухомість для фізичних осіб?
Пільги із сплати податку на нерухомість для фізичних осіб не надаються на об’єкти оподаткування: 1. на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності); ніж п’ятикратний розмір неоподаткованої площі, яку затвердять місцеві ради.
Податок на житлову нерухомість для фізичних осіб за 2014 рік
1. Не обкладатимуть податком, зокрема, власників квартир до 120 квадратних метрів, власників будинків до 250 квадратних метрів та власників одночасно квартир і будинків до 370 квадратних метрів, власників однієї дачі або садового будинку. 2. Повідомлення про суму податку надійде до 01 липня 2015 року. 3. Податок розрахують за період з 01.01.2014 по 31.03.2014 (включно) з житлової площі, а з 01.04.2014 по 31.12.2014 (включно) – із загальної площі об’єкта житлової нерухомості.
Рахунки щодо зарахування надходжень за податками (зборами)
Наказом Державної казначейської служби України від 06.01.2015 № 4 визначені коди класифікації доходів бюджету за податками (зборами) введеними з 01.01.2015 року. Операції по зарахуванню надходжень до державного та місцевих бюджетів, на рахунки, відкриті згідно з наказом ДКСУ від 06.01.2015 № 4 здійснюються з 26.01.2015.Інформація щодо реквізитів рахунків для зарахуваня надходжень до державного та місцевих бюджетів згідно наказу Державної казначейської служби України від 06.01.2015 року № 4 розміщена на сайті ГУ ДФС у Запорізькій області: zp.sts.gov.ua/budjetni-rahunki/
Лист ДФС України 20.01.2015 № 1519/7/99-99-19-03-03-17 “Про забезпечення сплати акцизного податку з роздрібного продажу”
Про забезпечення сплати акцизного податку з роздрібного продажу
З 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів (пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, нафтопродукти та інше паливо) та одночасно скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.Щодо платників податку та їх реєстрації контролюючими органами. Платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування такі підакцизні товари: пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема нафтопродукти, насамперед бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ, тощо (п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14, п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Кодексу. Відповідно до п.п. 212.3.11 п. 213.1 ст. 213 Кодексу платниками податку є особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів. Такі суб’єкти підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу підакцизних зазначених товарів. Реєстрація здійснюється не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється реалізація таких товарів.Отже, реєстрація контролюючими органами таких платників, як платників акцизного податку здійснюється автоматично при поданні ними декларації з акцизного податку до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Щодо бази об’єкта оподаткування та ставки акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів База оподаткування – це вартість (з податком на додану вартість) реалізованих через роздрібну торговельну мережу підакцизних товарів (п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 Кодексу).Датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а у разі реалізації товарів фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок, – є дата надходження оплати за проданий товар (п. 216.9 ст.216 Кодексу).Згідно з Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.До повноважень сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, встановлення в межах, визначених Кодексом, ставок акцизного податку з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п. 12.4.4 п.12.4 ст.12 Кодексу).Водночас п.п. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 Кодексу встановлено, що для підакцизних товарів, реалізованих відповідно до п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Кодексу, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості підакцизних товарів (з податком на додану вартість), у розмірі 5 відсотків.Відповідно до п.4 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону №71 органам місцевого самоврядування рекомендовано у місячний термін з дня опублікування цього Закону прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2015 році ставок акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.Згідно із п.п. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 Кодексу в разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняли рішення про встановлення акцизного податку в частині реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов’язковими відповідно до норм Кодексу, такий податок до прийняття рішення справляється з огляду на норми Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.Таким чином, акцизний податок за ставкою 5 відс. сплачується починаючи з 1 січня 2015 року, незалежно від наявності прийнятих місцевими радами рішень, оскільки Кодексом передбачена єдина ставка 5 відсотків.Щодо подання декларації та сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.Відповідно до п. 223.1. ст. 223 Кодексу базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю.Cуб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації (тобто за місцем розташування пункту продажу підакцизних товарів) декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 Кодексу (п.223.2 ст.223 Кодексу).Отже, декларації з акцизного податку подаються до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Тобто кількість таких декларацій за звітний період має відповідати кількості адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Перша подача декларації за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не пізніше 20 лютого 2015 року. Суми податку перераховуються до бюджету суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом (п.п. 222.3.1 п. 222.3 ст. 222 Кодексу), для подання податкової декларації за місячний податковий період. Особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок за місцем здійснення реалізації таких товарів (п.п. 222.3.2 п.222.3 ст. 222 Кодексу). Отже, сплата податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів. Перша сплата задекларованих сум податку з роздрібного продажу підакцизних товарів за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку не пізніше 2 березня 2015 року. Щодо дотримання умов продажу тютюнових виробів, на які встановлено максимальні роздрібні ціни.Відповідно до п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Кодексу максимальні роздрібні ціни – ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому Кодексом. Продаж суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.За порушення цієї норми ст. 17 Закону України від 19.12.1995 №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачена відповідальність у вигляді штрафів, а саме у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, – 100 відсотків вартості наявних у суб’єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень.Оскільки відповідно до п.п. 14.1.4 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний податок – це непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції), то 5 відс. акцизного податку має бути включено до вартості тютюнових виробів з урахуванням податку на додану вартість, які реалізовуються в роздрібній торгівлі.Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Кодексу для податку на додану вартість визначається база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій – не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).Разом з цим п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 встановлено, що базою оподаткування акцизного податку є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі. Таким чином, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг з ПДВ включає загальнодержавні податки та збори (в т.ч. акцизний податок) (п.188.1 ст.188 Кодексу), а базою оподаткування акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів (п.п.214.1.4 п.214.1 ст.214 Кодексу). З метою забезпечення єдиного підходу до застосування зазначених норм Кодексу та з урахуванням положень п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Кодексу повідомляємо, що роздрібна ціна тютюнових виробів, що реалізуються в роздрібній торгівельній мережі та вище якої не може здійснюватися їх продаж, формується таким чином: Обчислення граничної роздрібної ціни тютюнових виробів (ГРЦТВ): ГРЦТВ = МРЦ : 100 х 105.Фактична роздрібна ціна, за якою продають тютюнові вироби (ФРЦТВ) має дорівнювати або бути меншою, ніж ГРЦТВ. Якщо суб’єкти господарювання, що здійснюють роздрібний продаж тютюнових виробів, зареєстровані платниками ПДВ, то ФРЦТВ обчислюється таким чином:ФРЦТВ = (РЦТВ : 100 х 120) : 100 х 105, де РЦТВ – роздрібна ціна тютюнових виробів без ПДВ. Сума податкового зобов’язання з акцизного податку з роздрібних продажів за реалізовані тютюнові вироби (ПЗа) становитиме: ПЗа = ФРЦТВ : 105 х 5.Сума податкового зобов’язання з ПДВ (ПЗпдв) складатиме:ПЗпдв = (ФРЦТВ – Пза) : 120 х 20;- не зареєстровані платниками ПДВ:ФРЦТВ = РЦТВ : 100 х 105;сума податкового зобов’язання з акцизного податку з роздрібних продажів складатиме: ПЗа = ФРЦТВ : 105 х 5.Зобов’язуємо терміново довести зміст цього листа до платників акцизного податку та голів обласних та Київської міської держадміністрації, сільських, селищних, міських рад.

Опубліковано у Новини Вільнянської ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь